چگونه می‌توان به انسانی مثبت‌اندیش‌تر و شادتر تبدیل شد؟

برگرفته از وبسایت یورفیتس

0 10,000

تا به حال پیش آمده به شخصی نگاه کرده و به این فکر کنید که او چگونه می‌تواند همیشه شاد باشد؟ آیا او در زندگی خود مشکلی ندارد؟ آیا زندگی همیشه با او مهربان است؟

در واقعیت، زندگی برای همه پر از فراز و نشیب است. همه ما هرازگاهی به ناچار باید با لحظات سختی در زندگی روبه‌رو شویم. اما یک فرد مثبت‌اندیش، به خوبی از پس چنین موقعیت‌هایی برمی‌آید. بهترین فردی که می‌توانید باشید، یک فرد مثبت‌اندیش است. اما مثبت‌اندیش بودن به این راحتی نیست. برای مثبت‌اندیش شدن، باید تمرین و ممارست داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به 10 راهکاری اشاره کنیم که می‌تواند به شما کمک کند تا به فردی مثبت‌اندیش‌ تبدیل شوید.

  1. قدردان و شکرگزار باشید.

«قدردان و شکرگزار بودن» بعد از «مثبت بودن»، دومین توصیه رایجی است که مردم باید به آن گوش دهند. اما همه، قدردانی را تمرین نمی‌کنند. اگر به خاطر همه چیزهای بزرگی که دارید، شکرگزار باشید، مشکلات برایتان کوچک به نظر می‌رسد. هر زمان ذهنتان شما را وادار کرد که از چیزهایی که ندارید، شکایت کنید، با یادآوری تمام چیزهایی که دارید، آن‌را سرکوب کنید. علاوه‌براین، قانون جذب می‌گوید اگر شکرگزار باشید، کائنات چیزهای بیشتری به شما می‌دهد. بنابراین، هر زمان که موقعیت‌های منفی پیش آمد، نفس عمیقی بکشید، چشمان خود را ببندید، و به همه چیزهای کوچک و بزرگی که دارید، فکر کنید و سپس شکرگزار باشید.

  1. با خود به طور مثبت صحبت کنید.

شما اکثر زمانتان را با خودتان می‌گذرانید. مطمئن شوید که برای خودتان، بهترین شرکت هستید. شما همان چیزی می‌شوید که به آن فکر می‌کنید. اگر شکست را تصور کنید، شکست خواهید خورد. اگر به باخت فکر کنید، خواهید باخت. اگر نگران قبوض باشید، قبوض بیشتری دریافت خواهید کرد. بهتر است به رشد فکر کنید، و فرصت‌های بیشتری برای رشد به دست آورید. پیروزی را تصور کنید تا پیروز شوید.

  1. اطراف خود را با افراد مثبت پر کنید.

اگر وقت خودتان را با پنج برنده بگذرانید، شما ششمین نفر خواهید شد. اگر با پنج نفر ثروتمند معاشرت کنید، ششمین فرد ثروتمند، شما خواهید بود. بنابراین، پس چرا با پنج نفر مثبت معاشرت نمی‌کنید تا نفر ششم شوید.

اگر محل کارتان منفی باشد، هرگز نمی‌توانید فردی مثبت باشید. اگر در یک محیط سمی زنده مانده‌اید، سعی کنید خود را از آن خلاص کنید و اطراف خود را با افراد خوش‌بین پر کنید.

  1. جملات تاکیدی را بازگو کنید.

مطالعات نشان داده‌اند که بازگو کردن جملات تاکیدی مثبت، باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و شرایط و موقعیت‌های سخت را راحت‌تر مدیریت کنید. جملات تاکیدی همچون «من دقیقا همان جایی هستم که باید باشم»، «من همان‌طورکه هستم، زیبایم»، «من هر روز بهترین تلاشم را انجام می‌دهم»، «بهترین‌ها هنوز در راه است»، واقعا می‌تواند به شما در مدیریت شرایط و موقعیت‌های منفی مختلف، مانند سرکوب، شکست، و طرد شدن کمک کند. این جملات تاکیدی را برای بالا بردن و تقویت روحیه خود، بازگو کنید.

  1. مدیتیشن داشته باشید.

هر زمان که در مورد آرامش و مثبت‌اندیشی صحبت می‌شود، مدیتیشن بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. مدیتیشن همه مشکلات شما را حل نمی‌کند، اما ذهنیت مثبتی را برای شما فراهم می‌آورد تا تمام مشکلات خود را مدیریت کنید. تمرین مدیتیشن را از همین امروز شروع کنید تا به فرد مثبت‌تری تبدیل شوید. مدیتیشن، اضطراب و استرس را از ذهن شما دور کرده و آرامش و ثبات را جایگزین آنها می‌کند.

  1. ورزش کنید.

تمرینات بدنی نه تنها به سلامت جسمانی، بلکه به سلامت روان شما نیز کمک می‌کند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بزرگسالان 16 تا 84 سال باید حداقل 150 تا 300 دقیقه، فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط انجام دهند.

انجام یک تمرین بدنی، به شما قدرت و ذهنیت مثبت می‌دهد.

  1. به زندگی دیگران ارزش دهید.

افزودن ارزش به زندگی دیگران، بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. این کار به شما رضایت و احساس سلامتی می‌دهد و در نتیجه، باعث ایجاد یک ذهنیت مثبت می‌شود. اگر بخواهید این کار را با نیت خوب انجام دهید، ارزش افزودن به زندگی یک نفر دیگر، آسان است. این لزوما بدین معنا نیست که شما باید مقدار زیادی پول به فرد دیگری کمک کنید. شما حتی می‌توانید با محبت‌های کوچک به دیگران کمک کنید. برخی از چنین کارهایی عبارتند از: دادن چای و کمی وقت به اعضای خانواده‌تان، بازی کردن با بچه‌ها، گوش دادن با داستان و خاطره‌های افراد مسن، آب دادن به پرندگان، کمک به افراد مسن در خرید، برداشتن یک سنگ یا شاخه شکسته از خیابان و مسیر افراد، و مواردی از این قبیل.

انجام این کارها بسیار آسان است، اما دیگران را خوشحال کرده و روح شما را راضی می‌کند.

  1. شرایط و موقعیت‌های بد را بپذیرید.

پذیرش، آغاز شادی و خوشبختی است. شما باید بپذیرید که روزهای بد، بخشی از زندگی هستند. تا زمانی که شرایط را نپذیرید، نمی‌توانید برای بهبود آن اقدام کنید.

بپذیرید، هر چیزی که وارد زندگی شما می‌شود، دلیلی دارد. از چیزهای خوب لذت ببرید و چیزهای بد را بپذیرید تا مثبت باشید.

  1. برای گشت و گذار در طبیعت، وقت بگذارید.

وقت گذراندن در طبیعت، می‌تواند برای شما آرامش‌بخش باشد. پس به طبیعت بروید و به مشاهده آن بپردازید. به صدای پرندگان گوش دهید. ژرفای رودخانه را ستایش کنید، نسیم باد را حس کنید، و زیبایی طبیعت را تحسین کنید.

طبیعت می‌تواند بهترین درمان برای شما باشد. به شما ذهنیت مثبتی داده و می‌آموزد که دنیا، مکان زیبایی برای زندگی است.

  1. شاد باشید.

برای غلبه بر شرایط و موقعیت‌های سخت در زندگی، شما مجبورید مثبت باشید. خود را منزوی نکنید. با مردم در تعامل بوده و گفت‌وگوهای عمیقی داشته باشید. بودن در کنار خانواده و دوستان، به شما آرامش و احساس سلامتی می‌دهد.

نکته پایانی

زندگی خودتان را با تمام وجود زندگی کنید. با بچه‌ها بازی کنید، به گردش بروید، با مردم وقت بگذرانید و خودتان را دوست داشته باشید.

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.