آنقدر مشغله دارید که وقتی برای ارتباط با دیگران ندارید؟ پنج راهکار ساده برای برقراری ارتباط با دیگران

نویسنده: والوری برتون مترجم: گروه مترجمان پیشرفت

0 6,458

ما تازه به خانه جدیدمان اسباب‌کشی کرده بودیم که اولین همسایه‌ها زنگ درب را زدند. یک بطری نوشیدنی آوردند تا از ما به عنوان همسایه جدید استقبال کنند. حدود 40 دقیقه بعد، یک زوج دیگر از راه رسیدند. این بار با یک بسته کلوچه و دعوت برای رفتن به یک مهمانی در محله به استقبال‌مان آمدند. ما این کار را انجام دادیم و در اولین روز حضورمان در آن محله، با 20 همسایه جدید ارتباط برقرار کردیم. تا روز بعد، دو بطری نوشیدنی، سه بسته کلوچه، یک دسته گل و یک کیک خانگی دریافت کردیم و از ما استقبال گرمی شد. از زمانی که ما به آن خانه نقل مکان کردیم، سال‌ها می‌گذرد.

چه دوستان شما در آن طرف خیابان زندگی کنند یا در شهری دیگر، ایجاد و حفظ روابط نزدیک، به زمان و تلاش نیاز دارد. این چیزی است که به نظر می‌رسد این روزها خیلی کم داریم.

برقراری ارتباط با دیگران سخت‌تر از همیشه

با پیشرفت سریع فناوری در فرهنگ امروزی، توانایی دسترسی فوری به هر کسی را داریم، بنابراین، اغلب به جای روش قدیمی، یعنی ملاقات رو در رو و صمیمانه، ارتباط دیجیتال را انتخاب می‌کنیم. درحالی‌که ارتباط دیجیتال می‌تواند در حفظ روابط مفید باشد، اما مهم است که مراقب باشید، اجازه ندهید ارتباط دیجیتال و یا کارتان، به سلامت جسمی یا روحی شما آسیب برساند یا مانع از گذراندن وقت شما با افرادی شود که برایتان مهم هستند.

من با 300 نفر مصاحبه کردم تا کیفیت روابط آنها را کشف کنم. نتایج این مصاحبه‌ها طبق زیر بود:

  • 54 درصد گفتند که کمتر از یک بار در ماه برای سرگرمی و گفت‌وگو با دوستانشان، دور هم جمع می‌شوند.
  • 55 درصد گفتند بیش از دو ماه است که دوستی به خانه‌شان نیامده است.
  • 80 درصد از افراد متاهل گفتند که از کیفیت زمانی که با همسر خود می‌گذرانند، راضی نیستند.
  • 70 درصد از والدین مورد بررسی گفتند که زمان کافی را با فرزندان خود نمی‌گذرانند.
  • 58 درصد گفتند که بیش از یک سال است که تعطیلات هفت روزه نداشته‌اند.

آیا یک برنامه فشرده یا یک زندگی کاری سخت باعث شده است که ارتباطتان را با افرادی که برایتان مهم هستند، قطع کنید؟ آیا تغییری در زندگی شما رخ داده که باعث شده، دیگر روابط پویا با دیگران نداشته باشید؟ آیا شما افرادی را در زندگی خود دارید، اما زمانی را با آنها سپری نمی‌کنید؟ اگر چنین است، برای تغییر، گام‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید طی کنید.

پنج راهکار آسان برای برقراری ارتباط با دیگران

  1. شبکه ارتباطی خود را با دیگران توسعه دهید.

آیا می‌خواهید زمان بیشتری را با یکی از اعضای خانواده بگذرانید؟ امروز یک لحظه وقت بگذارید و چیز جدیدی را امتحان کنید یا حداقل آن‌را برنامه‌ریزی کنید. آیا کسی هست که بخواهید او را بهتر بشناسید؟ با او تماس بگیرید و او را به انجام کاری دعوت کنید. آیا دوستی دارید که در حال حاضر، دوران سختی را پشت سر می‌گذارد؟ به سمت او دست دراز کنید. نشان دادن حس حمایت و پشتیبانی می‌تواند به سادگی گوش دادن باشد. برای ساختن شبکه ارتباطی خود با دیگران فعالانه به پیش بروید.

  1. صمیمانه ارتباط برقرار کنید.

هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین یک لبخند گرم، یک آغوش یا توجه بی‌دریغ شما شود. هنگام برقراری ارتباط با افراد زندگی‌تان، به چیزهایی که حواس‌تان را پرت می‌کند، توجه داشته باشید. سرعت خود را کم کنید و روی کسانی که اهمیت دارند، تمرکز کنید.

  1. لذت ببرید.

یک زندگی خوب، شادی بخش است. دوست دارید برای تفریح چه کاری انجام دهید؟ آیا اخیرا آن کار را انجام داده‌اید؟ احساسات مثبت، در واقع ظرفیت شما را برای مقابله با ناملایمات افزایش می‌دهد و رویکرد مثبت می‌تواند همبستگی را در روابط عاشقانه افزایش دهد. پس بخندید، بازی کنید و اوقات خوشی داشته باشید.

  1. منفی‌گرایی را محدود کنید.

اینکه بخواهیم تعاملات منفی را با تعاملات مثبت متعادل کنیم، کافی نیست. منفی‌گرایی تأثیر بیشتری نسبت به مثبت‌گرایی دارد. بنابراین برای جبران تأثیر منفی که ایجاد می‌کند، به تاثیرات مثبت بیشتری نیاز است.

هر وقت لازم دارید حرف بزنید، اما حقیقت را با مهربانی بگویید.

  1. قدردانی خود را نشان دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که قدردانی می‌کنند، شادتر هستند و روابط بهتری دارند. وقتی به افراد زندگی‌تان فکر می‌کنید، برای چه چیزی بیش از همه قدردان هستید؟ قدردانی خود را با گفتار و عمل نشان دهید.

صمیمانه با افرادی که برایتان مهم هستند، ارتباط برقرار کنید. چه یک همسایه، دوست قدیمی یا همسرتان باشد. جایی را در تقویم زمانی خود برای ایجاد و حفظ روابط در نظر بگیرید. کدام یک از روابط مهم زندگی شما فاقد استحکام هستند؟ برای تغییر آن چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ چه زمانی شروع می‌کنید؟

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.