رازهای سرمایه‌گذاری موفق

نویسنده: جولین ساندرز و کرستن ساندرز ترجمه: گروه مترجمان پیشرفت

0 4,656

 

احتمالا شما نیز توصیه‌های سرمایه‌گذاری زیادی درباره بازار یا کسب سودهای زیاد قبل از سقوط بازار را می‌شنوید، اما این اطلاعات معمولا برای سرمایه‌گذاران بلندمدت سودمند نیستند. شما می‌خواهید تصمیم درستی بگیرید، اما با توصیه‌های متناقض زیادی که به شما می‌شود، ممکن است از روی ترس تصمیم بگیرید. یکی از راه‌های جلوگیری از این ترس، تمرکز بر سرمایه‌گذاری مداوم در طول زمان است. با داشتن چنین تمرکزی، دیگر مهم نیست که بازار چه نوسانات کوتاه‌مدتی را تجربه می‌کند.

بگذارید بازار برای شما کار کند.

ثبات در بازار سهام حائز اهمیت است. زمانی‌که بازار شروع به افت می‌کند، ممکن است شما را وسوسه کند تا برنامه خود را رها کنید. وحشت در هر نوسان بازار، انرژی شما را هدر می‌دهد و بدتر از آن، اگر سهام خود را بفروشید، ممکن است سودهایی را که در نوسانات بعدی در انتظار شماست، از دست بدهید.

بسیاری از مردم در سال 2008، زمانی‌که بازار در پایین‌ترین نقطه خود قرار داشت، سهام خود را فروختند و پس از آن از دست یافتن به سود یکی از بزرگ‌ترین جهش‌های تاریخ بورس، بازماندند. پس به‌جای فروش، تا جایی که ممکن است پول خود را در جایی که هست بگذارید تا رشد کند. همچنین از یک مشاور مالی مشورت بگیرید تا به شما کمک کند تا بهترین برنامه را بر اساس میزان ریسک‌پذیری خود تعیین کنید.

به ندای قلبتان گوش دهید.

اجازه ندهید توصیه‌های متخصصان سرمایه‌گذاری در اینترنت یا تلویزیون، تفکری را که در استراتژی سرمایه‌گذاری شما وجود داشت، تحت الشعاع قرار دهد. سرمایه‌گذاری مداوم می‌تواند به شما کمک کند که بیشترین بازدهی را داشته باشید. البته گاهی اوقات لازم است استراتژی خود را تغییر دهید، اما اگر این‌طور است مطمئن شوید که به ندای قلب خود گوش داده‌اید و قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در حساب‌های سرمایه‌گذاری خود، با یک متخصص مالی معتبر صحبت کنید.

اخبار را نادیده بگیرید.

زمانی که در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کنید، بررسی نوسانات و ردیابی هر ضرر یا سودی می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. با این حال، وقتی به طور مداوم در طول زمان سرمایه‌گذاری می‌کنید، می‌دانید که هر ماه همان مقدار پول را به سرمایه‌گذاری‌های خود اختصاص می‌دهید. در نهایت این تعهد ممکن است آنقدر متداول شود که فراز و نشیب‌های اجتناب‌ناپذیر بازار، شما را دچار وحشت نکند و مثل همیشه ادامه دهید. شما می‌دانید که به طور پیوسته در حال افزودن به حساب‌های سرمایه‌گذاری خود هستید و این به شما آرامش می‌دهد و دیگر اخبار روز مهم نیست.

روی بلندمدت تمرکز کنید.

همه ما افسانه‌هایی را در مورد افرادی که یک شبه بازار سهام، زندگی آن‌ها را زیر و رو کرده است شنیده‌ایم. این موضوع بسیار شبیه به خیالبافی در مورد برنده شدن در لاتاری است. چنین فکری می‌تواند خوشایند باشد، اما به شما کمکی نمی‌کند تا اهداف مالی خود را پیش ببرید. در عوض به اهداف بلندمدت خود فکر کنید و به دنبال راه‌هایی باشید که سرمایه‌گذاری ماهیانه خود را حتی به میزان اندکی در هر ماه افزایش دهید. سرمایه‌گذاری مداوم از سنین پایین، در نهایت به دلیل جادوی سود مرکب، سود قابل توجهی در بازار سهام به همراه خواهد داشت.

مثال‌های زیر اهمیت سرمایه‌گذاری بلندمدت را با محاسبه بهره مرکب به شما نشان می‌دهند.

  • سرمایه‌گذاری که یک سرمایه‌گذاری اولیه 10000 دلاری انجام می‌دهد و سپس به‌طور مداوم به مدت 20 سال هر ماه 100 دلار با نرخ بهره متوسط 6 درصد به آن اضافه می‌کند، احتمالا شاهد رشد سرمایه‌گذاری خود به حدود 76214 دلار خواهد بود.
  • همان سرمایه‌گذاری اولیه 10000 دلاری و سرمایه‌گذاری ماهیانه 100 دلاری، اگر طی 10 سال انجام شده باشد (یعنی نصف زمان اولیه) رشد سرمایه‌گذاری در حدود 33725 دلار خواهد داشت.

در این مثال، شما به طور بالقوه می‌توانید با 10 سال زودتر شروع کردن سرمایه‌گذاری، 50 درصد بیشتر در بازار سهام سود کسب کنید. حتی اگر در دوران جوانی خود سرمایه‌گذاری را شروع نکرده‌اید، هنوز فرصت دارید تا آینده مالی خود را تضمین کنید. با یک برنامه‌ریز مالی معتبر مشورت کنید تا به شما کمک کند تا به بهترین شکل برای زندگی خود و با توجه به شرایطتان برنامه‌ریزی کنید.

به یاد داشته باشید که وجود نوسانات بازار سهام طبیعی است. با تمرکز بیشتر بر روی استراتژی بلندمدت به جای هیاهوهای کوتاه‌مدت، می‌توانید به خودتان آرامش دهید. در رویکرد سرمایه‌گذاری خود ثابت قدم باشید و به دنبال راه‌هایی برای افزایش مبلغ ماهیانه سرمایه‌گذاری خود باشید تا بتوانید خودتان را برای موفقیت آماده کنید.

 

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.