چگونه پول بیشتری به دست آورم؟

نویسنده: برندون برچارد به تلاش گروه مترجمین پیشرفت

0 9

من چالش نداشتن پول کافی را پشت سر گذاشته‌ام. من در یک شهر کوچک در مونتانا، شهری معدنی در ایرلند که از نظر اقتصادی وضعیت خوبی نداشت، بزرگ شدم. شرایط آب و هوایی و اقتصادی این شهر بسیار بد و سخت بود.

به یاد دارم که یک شب بخاری خانه‌مان خاموش شد. و خدا نکند که در زمستان در مونتانا بخاری خانه‌ای خاموش شود، زیرا سرمای هوا می‌تواند تا 20 یا 30 درجه زیر صفر کاهش یابد. آن شب هوا بسیار سرد بود و ما پول کافی برای تعمیر بخاری‌مان نداشتیم. والدینم منتظر بودند تا چک حقوقشان در پایان دو هفته بعد به دستشان برسد. فرض کنید 4 بچه در خانه‌ای بدون گرما و با دمای منفی 20 درجه دارید. در چنین شرایطی چکار می‌خواستید انجام دهید؟

مادرم آن شب به پارکینگ خانه رفت و چادر مسافرتی، کیسه خواب و هر پتویی که داشتیم را برداشت و آورد. او چادر را برپا کرد و همه چیز از جمله ما بچه‌ها را داخل آن گذاشت. هم‌زمان برق نیز قطع شد. خلاصه پدر و مادرم توانستند آن زمان را برای ما سرگرم‌کننده کنند. فردای همان روز که با بچه‌ها در مدرسه صحبت می‌کردم و هر کدام می‌گفت که در خانه چه کارهایی انجام داده‌، من گفتم ما در اتاق نشیمن کمپ زدیم!!! من اصلا نمی‌دانستم که چقدر می‌تواند چنین وضعیتی وخیم باشد.

پول، شرط لازمه داشتن زندگی شاد، سرگرم‌کننده، رضایت‌بخش و یا جذاب نیست. والدینم بسیار سخت کار می‌کردند و من نمی‌دانم چطور ما چهار بچه را بزرگ کردند. اما بالاخره آن دوران تمام شد و وضعیت مالی من الان خیلی خوب است. در ادامه می‌خواهم برخی از تجارب خودم را برای به دست آوردن پول بیشتر با شما به اشتراک بگذارم.

  • از خودتان شروع کنید و نه از حساب بانکی‌تان

اگر ثروت شخصی شما کم باشد، قیمت و ارزش‌تان در بازار نیز همیشه کم خواهد بود. اگر برای خودتان ارزش قائل نباشید، هیچ کس دیگری نیز برای شما ارزش قائل نخواهد بود.

شما چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارید، حتی اگر هنوز ندانید که آن چیز، چیست. اگر واقعا می‌خواهید به سطح دیگری از موفقیت مالی برسید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و واقعیتی قدرتمند از خود بسازید.

  • مسئولیت قبول کنید

مسئولیت رفع هر آشفتگی یا چالشی که در حال حاضر با آن مواجهید، با خودتان است. ممکن است نیاز به کمک داشته باشید. ممکن است نیاز به آموزش داشته باشید، ممکن است نیاز به حمایت داشته باشید، اما این وظیفه شماست که مسیر درست را انتخاب کنید. قرار نیست هیچ چیز ناگهانی پدیدار شود. قرار نیست شما در لاتاری برنده شوید. هیچ میانبری وجود ندارد.

تنها دو چیز وجود دارد که زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. (1) چیز جدیدی به زندگی‌تان وارد شود، مثل یک ارث یا میراث غیرمنتظره که به شما امکان تغییر همه چیزهای دور و برتان را می‌دهد. (2) چیزی جدیدی از درون خودتان به زندگی‌تان وارد شود. یعنی شما گرسنگی بیشتر، اشتیاق بیشتر، و تعهد بیشتر برای بیرون رفتن از آن وضعیت و نابود کردن آن‌را در خود پیدا کنید.

  • آنقدر ارزش اضافه کنید که نتوانید بابت آن پولی دریافت نکنید

اگر چیزی برای فروش نداشته باشید، نمی‌توانید پول و درآمدی به دست آورید. شما به چیزی برای فروش نیاز دارید، پس باید ببینید چه چیزی برای ارائه دادن دارید؟ در حال فروختن چه چیزی به جامعه هستید؟

اول و مهمتر از همه، شما در حال فروختن خودتان هستید. شما در حال فروش توانایی خود برای خدمت کردن و سرویس دادن هستید. شما در حال فروش شخصیت و توانایی خود برای ارائه چیزی ارزشمند به جهان هستید. شما دارید جهان را متقاعد می‌کنید که چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارید، که سخت کوش هستید، که مراقبید و در حال انجام کاری هستید. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، پس نمی‌توانید رشد کنید، نمی‌توانید سرمایه‌گذاری کنید، نمی‌توانید چیزی بسازید و خلق کنید.

شما باید نیروی درونی خودتان را برای تاثیرگذاری و تغییر چیزها و یا محیط پیرامونتان پیدا کنید. هنگامی که آن‌را در خودتان پیدا کردید، آنگاه چیزی برای ارائه دادن دارید.

اگر کارآفرین هستید: آیا محصول، برنامه یا خدمتی برای ارائه دادن به جهان دارید؟ در زمینه ارائه آن چقدر خوب توانسته‌اید ارتباط برقرار کنید؟ آیا پیام شما فشرده است؟ آیا بازاریابی شما در سطح و کلاس جهانی است؟ آیا توزیع، قابلیت‌ها، خدمات مشتری شما همگی در سطح و کلاس جهانی است؟ اگر نه، پس به برقراری ارتباط و تلاش خود ادامه دهید تا بتوانید پول بیشتری به ارمغان آورید.

اگر کارمند هستید: اکنون زمان بیدار شدن است. اگر قرار بر انتخاب افرادی باشد که تمایل بیشتری به یادگیری و مشارکت دارند، چه کسانی اخراج خواهند شد و انتخاب نخواهند شد؟ شما باید شروع کنید تا فراتر از آنچه که هر روز روی میز شما برای انجام قرار می‌گیرد، مشارکت داشته باشید. در واقع شما باید از میز و وظایف روزمره خود کمی فاصله بگیرید و ببینید چگونه می‌توانید ارزش بیشتری در اینجا ایجاد کنید؟ آن باید کاری باشد که هر روز در حال انجامش هستید.

  • در خدمت دادن وسواس داشته باشید

شما باید بیش از هر کس دیگری در مشارکت داشتن و فعال بودن وسواس به خرج دهید. شما باید ایده‌های بیشتری به روی میز بیاورید. شما باید تصمیم به مشارکت بگیرید. پس مشارکت بیشتری در محل کار داشته باشید. به اطراف خود نگاه کنید و ببینید به چه کسی می‌توانید کمک کنید، چه کسی را می‌توانید راهنمایی کنید، و چگونه می‌توانید بیشتر مشارکت کنید؟ چگونه می‌توانید به مهره اصلی سازمان تبدیل شوید؟

  • صرف داشتن مشغله کاری به معنای موفقیت نیست

برخی افراد در محل کار پرمشغله هستند اما این مشغله کاری، باعث موفقتیشان نمی‌شود. زیرا آنها در حال انجام کار اشتباهی هستند. آنها می‌دانستند که باید پنج سال پیش این کار یا سازمان را رها می‌کردند، اما جرات این را نداشتند که در آینه با خود روبه‌رو شوند و بگویند امروز روز من است و تصمیم به رفتن بگیرند.

اگر شما در مسیر اشتباهی هستید، در نقطه‌ای با آن روبه‌رو شوید و جلوی آن را بگیرید.

شما هرگز با انجام کارهای اشتباه پول زیادی به دست نخواهید آورد. و اگر این کار را انجام دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که شروع به انجام کارهای اشتباه بیشتری بگیرید. زیرا هیچ معنایی در آنجا وجود ندارد، هیچ اهمیت و مشارکت واقعی وجود ندارد. شما با انجام کارهای اشتباه، مقداری پول به دست می‌آورید، اما با این کار به شخصیتی تبدیل می‌شوید که شروع به دنبال کردن پول برای پایان دادن به آن می‌شود.

  • برای روز خود ارزش قائل باشید

زندگی باید برای شما بسیار ارزشمند باشد. اگر واقعا برای روزهایتان ارزش قائل باشید، اگر روزتان ارزشمند باشد، کار درست را انجام می‌دهید.

اکثر افراد در انتهای روز احساس شکستگی و افسردگی می‌کنند، زیرا برای روز خود ارزش قائل نیستند. آنها شکست خورده می‌شوند، زیرا هیچ ارزشی به روز خود اضافه نکرده‌اند. آنها روزها در حال خواندن مجله‌هایی می‌روند که در حال شایعه پراکنی درباره سلبریتی‌هاست. آنها مدام و بدون دلیل به شبکه‌های اجتماعی مختلف سر می‌زنند و وقت خود را تلف می‌کنند. آنها هیچ کار نمی‌کنند که واقعا بتواند سر سوزنی آنها را از نظر پیشرفت شخصی و حرفه‌ای به سمت جلو حرکت دهد.

بنابراین ارزش امروز خود را دریابید.

فردا را جدی بگیرید. از خود بپرسید چگونه می‌توانید ارزش بیشتری به روز خود بیفزایید. به طور واقعی هر روز کار کنید و مدام با انجام آن کار از خود بپرسید، چگونه می‌توانم خدمت بهتر و بیشتری ارائه دهم؟ چگونه می‌توانم مشارکت فعالی داشته باشم؟ چگونه می‌توانم خود را به سطح بالاتری برسانم؟ وقتی شما این کار را به اندازه کافی و به کرار انجام دادید، موفقیت اتفاق می‌افتد، جادو اتفاق می‌افتد و پول به سمتتان سرازیر خواهد شد.

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.