۴ چیزی که یک دختر باید آنها را قبل از هر شخص دیگری، از پدرش دریافت کند

نویسنده: مایک لندری ترجمه: گروه مترجمان پیشرفت

0 6

وقتی بسته هدیه را به دختر کوچکم دادم، صورتش همچون درخت کریسمس روشن شد. او کاغذ کادوی هدیه را پاره کرد و با دیدن گل‌های درون آن، قلبش به تاپ تاپ افتاد؛ به طوری که از نفس زدنش مشخص بود. او از من پرسید: «واقعا این گل‌ها برای من هستند؟» وقتی پاسخ دادم «بله، البته»، دست‌هایش را دور گردنم انداخت و درحالی‌که می‌گفت «متشکر از تو بابای مهربانم»، مرا محکم فشار داد.

یکی از بهترین‌ توصیه‌ها برای والدینی که فرزند دختر دارند، این است که برای او گل بخرند. اگر او ابتدا از پدرش گل دریافت کند، هر پسر دیگری را که بخواهد برای او گل بخرد، با پدرش مقایسه می‌کند. اما چیزهای دیگری نیز وجود دارد که یک دختر باید آنها را قبل از اینکه از فرد دیگری بگیرد، از پدرش دریافت کند. اگر استانداردی را در این زمینه‌ها در ذهن او ایجاد نکنیم، ممکن است در موقعیت‌های اشتباه یا توسط افراد اشتباه، به دنبال تحقق آن عشق و محبت باشد. در ادامه به 4 چیزی اشاره می‌کنیم که یک دختر باید آنها را قبل از هر شخص دیگری، از پدرش دریافت کند.

  1. تعریف کردن صمیمانه از او

احتمالا یکی از لحظات شگفت‌انگیز زندگی‌تان، لحظه تولد دخترتان بوده است. ممکن است یکی از دلایل آن این باشد که شما مجذوب زیبایی او یا ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردش شده‌اید. تعریف شما از او به عنوان اولین مردی که او را بیشتر از همه دوست دارد، بسیار برای دخترتان اهمیت دارد. وقتی پدری از دخترش تعریف می‌کند، در واقع دارد با قلب او حرف می‌زند. وقتی شما به عنوان پدر، به دخترتان می‌گویید که دقیقا چرا او را دوست دارید و چه ویژگی منحصر به فرد و جذابی دارد، در واقع این فرصت را دارید تا بدون هیچ‌گونه محدودیتی از جانب هر مردی، به خصوص مردی که قرار است در آینده با او ازدواج کند، این‌ها را به او بگویید. اگر این فرصت را از دست بدهید، ممکن است شخص دیگری با انگیزه‌های پنهان، شروع به تعریف کردن از او کند و او نیز ممکن است به راحتی در دام مردی بیفتد که تنها قصد دارد از او سوء استفاده کند.

  1. لمس سالم، مناسب و محبت‌آمیز او

مسلما امن‌ترین مکان برای یک دختر بچه، آغوش و دستان پدرش است. ولی همان‌طورکه او بزرگ‌تر می‌شود، ممکن است کمتر در شرایط و موقعیت‌های مختلف به سمت شما بیایید و شما در آغوش بگیرد و یا دستان شما را بگیرد. هرچند ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، ولی دخترتان همچنان به لمس سالم، مناسب و محبت‌آمیز نیاز دارد. اگر این کار را نکنید، و او گرسنه محبت جسمی باشد، ممکن است برای رفع این نیاز به سمت مردی برود که او را دوست ندارد و تنها قصد سوء استفاده از او را دارد.

  1. شانس به اشتراک گذاشتن یک ماجراجویی

گاهی اوقات، ما پدرها ممکن است به راحتی متوجه شویم که باید پسرانمان را به ماجراجویی ببریم، اما اغلب فراموش می‌کنیم که دختران نیز مشتاق ماجراجویی هستند. شما باید به دنبال فرصت‌هایی باشید تا دخترانتان را دعوت کنید که با شما به بیرون بیایند، ریسک کنند و از تجربه مشترکتان لذت ببرند. این لحظات با هم بودن، نه تنها به دخترتان این فرصت را می‌دهد تا با شما زمان بگذراند و خاطره بسازد، بلکه همچنین ممکن است به او کمک کند تا نیازی نبیند که به طور مخفیانه و دور از چشم شما، نیاز ماجراجویی خود را با فرد دیگری برطرف کند.

  1. مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن قلب او

بسیاری از پدرها با بزرگ‌ شدن دخترانشان، روابط پرتنشی را تجربه می‌کنند. اما این بدین دلیل نیست که دخترتان دیگر نیازی به شما ندارد. می‌توان استدلال کرد که یک دختر نوجوان حتی بیشتر از یک دختر جوان، به رابطه نزدیک با پدرش نیاز دارد. او باید بداند که با وجود هر چیز دیگری که در او و در اطرافش در حال تغییر است، شما ثابت هستید و می‌تواند روی شما حساب باز کند. او نیاز دارد تا شما به رویاهای او و تجربه دلشکستگی‌اش گوش دهید. اگر او در شما جای امنی برای به اشتراک گذاشتن قلبش پیدا نکند، ممکن است مایل باشد آن‌را با اولین فردی که به او گوش می‌دهد (خواه لیاقتش را داشته باشد یا نه)، به اشتراک بگذارد.

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.