برترین درس‌های مالی برای شروع آموزش به کودکان

نویسنده: آنیه آسپرات به تلاش گروه مترجمین پیشرفت

0 5

هر پدر و مادری بهترین‌ها را برای فرزندان خود می‌خواهد. یکی از ضروریات برای هر فرزندی، یادگیری اصول مدیریت پول در زندگی است. به عبارتی وقتی شما پدر و یا مادر می‌شوید، یکی از مهم‌ترین آموزش‌ها به فرزندانتان در کنار دیگر آموزش‌ها، آموزش مسئولیت‌پذیری مالی به آنهاست. به هر حال ما به خوبی می‌دانیم که یکی از مهارت‌های حیاتی زندگی به خصوص در عصر جدید، مهارت مدیریت پول است.

در این مقاله قصد داریم درس‌هایی را با شما به اشتراک بگذاریم که معتقدیم والدین باید آنها را به فرزندان خود بیاموزند تا مطمئن شوند که آنها از سواد اولیه مالی برخوردار خواهند بود.

درس 1. اصول خرج کردن و پس‌انداز کردن

هر پدر و مادری دوست دارد که فرزندش از نظر مالی مسئولیت‌پذیر باشد. به همین دلیل یکی از بهترین روش‌ها این است که اصول اولیه خرج کردن و پس‌انداز کردن را از همان سنین پایین و کودکی به فرزند خود بیاموزید. باید به آنها توضیح دهید که برای رسیدن به چیزهایی که می‌خواهند، چقدر پس‌انداز کردن مهم است. همچنین به آنها کمک کنید تا بتوانند اهداف پس‌اندازی برای خود تعریف کنند. همچنین به طور همزمان به آنها طریقه مسئولیت‌پذیری در خرج کردن را نیز بیاموزید؛ به عبارتی به آنها نشان دهید که چگونه باید قیمت‌ها را با هم مقایسه کنند و به دنبال معامله کردن باشند تا بفهمند که نیازی نیست برای هر خریدی از پول پس‌انداز خود استفاده کنند.

درس 2. اهمیت بودجه‌بندی

بخش بزرگی از مسئولیت‌پذیری مالی این است که به بچه‌ها یاد دهید چگونه باید بودجه‌بندی درستی داشته باشند. به فرزندان خود کمک کنید تا بودجه خود را تنظیم و مخارج خود را رصد کنند، تا بتوانند ببیند پولشان در هر ماه صرف چه چیزهایی می‌شود. این کار به آنها کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد هزینه‌ها بگیرند و یاد بگیرند که باید در آینده به بودجه خود پای‌بند باشند.

درس 3. ارزش سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یک روش عالی برای رشد پول شما در طول زمان است و این کاری است که همه باید هرچه زودتر شروع به انجام آن کنند. به فرزند خود بیاموزید که سرمایه‌گذاری چگونه است و چگونه منجر به افزایش پول وی خواهد شد. همچنین به او کمک کنید تا یک حساب پس‌انداز ساده برای خود ایجاد کند. حتما به آنها در مورد اهمیت پس‌انداز برای آینده و چگونگی رشد پولشان در طول زمان توضیحاتی ارائه دهید. همچنین می‌توانید به آنها آموزش دهید که برخی اوقات باید به جای نگه داشتن پول، آن را به چیز دیگری تبدیل کنند تا ارزشش در طول زمان کم نشود.

درس 4. اصول قرض دادن و قرض گرفتن

قرض دادن و قرض گرفتن بخش مهمی از زندگی هستند، اما قبل از شروع به این کار لازم است آموزش‌های اولیه را در این زمینه ببینید. به فرزند خود در رابطه با نرخ بهره بانکی، جریمه دیرکرد و یا دیگر هزینه‌هایی که با قرض گرفتن پول ایجاد می‌شوند، آموزش دهید. همچنین با آنها آموزش دهید که چقدر مهم است که تنها زمانی باید قرض (وام) بگیرند که مطمئن باشند می‌توانند آن را برگردانند.

درس 5. اهمیت برنامه‌ریزی مالی

یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که شما می‌توانید به فرزندان خود بیاموزید، اهمیت برنامه‌ریزی مالی است. به آنها کمک کنید تا اهمیت هدف‌گذاری و ایجاد برنامه‌ای برای رسیدن به آن اهداف را درک کنند. این کار به آنها کمک می‌کند تا بیاموزند که چگونه آینده مالی خود را ترسیم کنند و تصمیمات بهتری در قبال پولشان بگیرند.

درس 6. اصول اولیه مالیات

مالیات نیز جزء دیگری از زندگی است و بچه‌ها باید بیاموزند که مکانیزم و فرمول محاسبه آن و علت پرداخت آن چیست.

درس 7. اصول اولیه ایجاد منفعت برای جامعه

این نیز یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌های مالی برای کودکان است. باید به فرزندان خود کمک کنید تا بفهمند که چگونه می‌توانند از پول خود برای ایجاد تغییر در جهان استفاده کنند و آنها را تشویق کنید تا به اهداف مورد علاقه خود پاسخ دهند.

کودکان ناخودآگاه از منابع مختلف درس‌هایی را در مورد پول یاد می‌گیرند، اما چه بهتر است که شما خودتان درس‌های مهم فوق را به آنها آموزش دهید تا مطمئن شوید که آنها از نظر مالی، عادات سالمی خواهند داشت. پس با آموزش زودهنگام درس‌های فوق به فرزندان خود، آنها را برای داشتن آینده‌ای روشن، آماده‌ کنید.

 

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.