شش مهارت فردی برای موفقیت شغلی

نویسنده: جیم برگمن به تلاش گروه مترجمان پیشرفت

0 13

در حالی که مهارت‌های سخت و دانش فنی، برای موفقیت در حرفه شما ضروری هستند، مطالعات متعدد نشان داده است که مهارت‌های فردی (نرم) نیز به همان اندازه می‌توانند مهم باشند. این مهارت‌ها شما را در محل کار از دیگران متمایز می‌کنند. به نظر می‌رسد امروزه کارفرمایانْ مهارت‌های نرم را به دانش فنی ترجیح می‌دهند. اگر به دنبال موفقیت در حرفه خود هستید، باید بر این مهارت‌ها تسلط پیدا کنید.

  1. ارتباطات

شما ممکن است تخصص فنی بالایی در شغل خود و یا خلاقانه‌ترین و بدیع‌ترین ایده‌ها را داشته باشید، اما اگر نتوانید افکار خود را به طور مؤثر بیان کنید، برای شرکتی که برای آن کار می‌کنید، مناسب نیستید. البته ارتباطات تنها به بیان محدود نمی‌شود و شامل گوش دادن به آنچه دیگران می‌گویند و همچنین مهارت نوشتاری آنچه در ذهن است، نیز می‌شود.

  1. انعطاف‌پذیری

توانایی تغییر رفتار و نگرش در زمانی که موقعیت ایجاب می‌کندْ یکی از مهارت‌های فردی مهم به حساب می‌آید. اینکه بتوانید شرایط را درک کنید و رفتار خود را مطابق با آن تغییر دهید به شما در کارتان کمک شایانی خواهد کرد. انعطاف‌پذیری باعث می‌شود که دوست داشتنی‌تر به نظر برسید و روابط قوی‌تری را در محل کار ایجاد کنید. افزون بر آن، در دنیای امروزی که نیازهای بازار دائما در حال تغییر و تحول هستند، انعطاف‌پذیری به شما کمک می‌کندْ ذهن بازی داشته باشید و راه‌حل‌ها و رویکردهای جدیدی را که احتمال کارآمدی بیشتری دارند، در نظر بگیرید. این مهارت نه تنها به مشتریان و شرکت شما کمک می‌کند، بلکه شما را به عنوان فردی که رویکردی متفاوت و جدید برای مقابله با مشکلات داردْ برجسته می‌کند.

  1. مذاکره

اکثر مردم مذاکره را مهارتی می‌دانند که فقط فروشندگان یا بازاریابان به آن نیاز دارند، اما این درست نیست. مذاکره مهارتی است که همه باید در خود تقویت کنند. این مهارت نه تنها در کارتان به شما کمک می‌کند بلکه در زندگی شخصی‌تان نیز مفید خواهد بود. مذاکره مهارتی است که در میزان حقوق و ارتقای شغلی به شما کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مدیران ارشد خود را متقاعد کنید که طبق نظر و ایده شما عمل کنند. مهم نیست در چه شرایطی هستید، مذاکره خوب شما را برنده می‌کند.

  1. رهبری

بسیاری از ما شغل‌هایی داریم که ذاتا به مهارت‌های رهبری نیاز ندارند. این بدان معنا نیست که قدرت رهبری، مهارت مهمی نیست. داشتن توانایی رهبری و ایجاد انگیزه در دیگران مهم است. این نه تنها به شما و تیم شما کمک می‌کند تا به نتایج بهتری دست یابید، بلکه می‌تواند فرصت‌هایی را برای ارتقا به موقعیت‌های شغلی بالاتر فراهم کند. یک رهبر خوب، نیازهای افراد اطراف خود را درک می‌کند و آنها را توانمند می‌کند.

  1. مدیریت زمان

مدیریت زمان یک مهارت ضروری در زندگی است. اینکه بتوانید زمان خود را مدیریت کنید، کلید داشتن تعادل بین کار و زندگی است. با تغییر ساختار بسیاری از شرکت‌ها در دنیا و لزوم کار کردن برخی کارمندان از منزل، فشار روزافزونی بر کارمندان بوجود آمده است. برخی از شرکت‌ها حتی از کارکنان خود انتظار دارند که در کل روز در دسترس باشند. این موضوع حفظ تعادل بین کار و زندگی را سخت‌تر می‌کند. در این شرایط سخت، سازماندهی و مدیریت موثر زمان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این نه تنها به شما کمک می‌کند وظایف خود را به موقع انجام دهید، بلکه به همکارانتان نیز نشان می‌دهد که می‌توانند به شما تکیه کنند و باعث می‌شود شما قابل اعتمادتر به نظر برسید.

  1. آموزش‌پذیری

با توجه به اینکه امروزه بازار سریعتر از همیشه در حال تکامل است، کارکنان نیز باید به همان سرعت تکامل یابند. تغییر در بازار می‌تواند به نیاز برای مهارت‌های جدیدی منجر شود و تنها کارمندی که به اندازه کافی و البته سریع مهارت‌های مورد نیاز را بیاموزد، می‌تواند در دنیای امروزی به فعالیت خود ادامه دهد. گاهی اوقات یادگیری فقط به مفهوم یادگیری مهارت‌های جدید نیست. یادگیری می‌تواند به معنای سازگاری با تغییرات و تطبیق فکر و رفتار خود با آن باشد. اینکه بتوانید با دیدگاهی جدید با مشکلات روبرو شوید و همواره برای یادگیری چیزهای جدید آغوشتان باز باشد، همگی به معنی قدرت یادگیری و آموزش‌پذیری است.

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.