عادت‌های پولی یک ذهن غنی و ثروتمند

نویسنده: جیم ران به تلاش گروه مترجمان پیشرفت

0 20

چه احساسی خواهید داشت وقتی صادقانه بگویید: “من برای ثروتمند شدن کار می‌کنم. من فقط برای پرداخت قبوض و زنده ماندن کار نمی‌کنم.” در این بخش قصد داریم به یک فرمول ساده برای خلق ثروت با تمرکز بر نحوه تخصیص پول بپردازیم.

قانون 70-30

یاد بگیرید با 70 درصد درآمد خود زندگی کنید. اینها تمام مواردی هستند که شما برای آنها پول خرج می‌کنید. سپس مهم است که به نحوه تخصیص 30٪ باقیمانده درآمد خود نگاه کنید. بیایید آن‌را به کارهای زیر تخصیص دهیم:

1- امور خیریه

از 30 درصدی که خرج نشده است، یک سوم آن باید صرف امور خیریه شود. با این کار به جامعه و به کسانی که نیازمندند، کمک می‌کنیم. در واقع تخصیص 10٪ از درآمد، مبلغ خوبی برای امور خیریه است. البته توجه کنید که بخشش باید زود انجام شود. بخشیدن 10 سنت از یک دلار بسیار آسان است. اما بخشیدن 100000 دلار از یک میلیون دلار بسیار دشوارتر می‌شود. شاید بگویید: “اوه اگر من یک میلیون دلار داشتم، برای دادن 100000 دلار مشکلی نداشتم.” اما بعید است این کار را انجام دهید چون 100000 دلار پول زیادی است. بخشش را خیلی زود شروع کنید، تا قبل از اینکه پول کلانی به دستتان برسد این عادت در شما ایجاد شده باشد.

2- سرمایه‌گذاری

با 10 درصد بعدی درآمد خود، خلق ثروت کنید. این پولی است که برای خرید، تعمیر، تولید یا فروش استفاده خواهید کرد. نکته کلیدی این است که از این پول در کسب‌وکار و تجارت استفاده شود، حتی اگر این کار فقط به صورت پاره‌وقت باشد. اما چگونه باید اقدام کنیم؟ راه‌های زیادی وجود دارد. اجازه دهید ذهن شما ایده‌پردازی کند. به مهارت‌هایی که در محل کار یا از طریق سرگرمی‌های خود توسعه داده‌اید، توجه کنید. ممکن است بتوانید این‌ها را به یک شرکت سودآور تبدیل کنید. علاوه‌براین می‌توانید یاد بگیرید یک محصول را به صورت عمده بخرید و آن‌را به صورت خرده‌فروشی بفروشید. یا می‌توانید یک ملک خریداری کنید و دستی به سر و گوش آن بکشید و آن‌را نوسازی کنید. نمی‌دانید که چه نابغه‌ای در درون شما وجود دارد که در انتظار بیدار شدن توسط جرقه فرصت است.

3- پس‌انداز

10 درصد آخر را باید پس‌انداز کرد.  این یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های برنامه ثروت شما است، زیرا می‌تواند با آماده کردن شما برای «زمستان‌های» زندگی، به شما آرامش خاطر دهد. اجازه دهید تعریف «ثروتمند» و «فقیر» را مرور کنیم: افراد فقیر، پول خود را خرج می‌کنند و آنچه را که باقی می‌ماند، پس‌انداز می‌کنند. افراد ثروتمند، پول خود را پس انداز می‌کنند و آنچه را که باقی مانده، خرج می‌کنند.20 سال پیش، دو نفر هر کدام 1000 دلار در ماه درآمد داشتند و هر کدام در طول سال‌ها، افزایش حقوق یکسانی داشتند. یکی فلسفه خرج کردن پول و پس‌انداز باقیمانده را داشت. دیگری فلسفه‌اش این بود که ابتدا پس‌انداز کند و آنچه باقی مانده را خرج کند. امروز، اگر هر دو را می‌شناختید، یکی را فقیر و دیگری را ثروتمند می‌نامیدید.

به یاد داشته باشید که بخشیدن، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، مانند هر نوع نظم و انضباط دیگری، تأثیر ظریفی بر زندگی دارند. شاید در پایان روز، هفته و ماه، نتایجش خیلی قابل توجه نباشند. اما بگذارید پنج سال بگذرد و تفاوت‌ها آشکار شود. در پایان 10 سال، تفاوت‌ها چشمگیر خواهد بود.

همه چیز با همان مقدار پول شروع می‌شود، فقط فلسفه متفاوت است.

 

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.