هر فصلی از زندگی، هدفی دارد

نویسنده: ویکتوریا اوستین به تلاش گروه مترجمان پیشرفت

0 48

آیا تا به حال شده است که به فصلی از زندگی که در آن هستید، بیاندیشید؟ برای هر چیزی فصلی وجود دارد و آن، زمانی با اهداف مشخص است. زمانی برای کاشت و زمانی برای درو. زمانی برای در هم شکستن و زمانی برای ساختن. زمانی برای سوگواری و زمانی برای شادی. زمانی برای سکوت و زمانی برای صحبت کردن. خیلی اوقات ما این اصل را درک نمی‌کنیم که در حال حاضر در فصلی هستیم و خدا برای این زمان از زندگی ما هدفی دارد. اگر فصلی را که در آن هستیم تشخیص ندهیم، مطمئنا هدفی را که قرار است به آن برسیم، از دست خواهیم داد.

امروز در چه فصلی هستید؟ درحالی‌که آرزو می‌کنیم به طور دائمی در فصل شکوفایی باشیم و همه چیز همیشه باب میل ما پیش برود، برخی از فصل‌ها چالش برانگیز و دشوار هستند. ممکن است در حال حاضر فصل دردناکی را سپری کنید. ممکن است به تنهایی فرزندان خود را بزرگ کنید، یا طلاقی را پشت سر بگذارید و یا فصلی از بیماری را پشت سر بگذارید. بدانید که این یک فصل است و خداوند می‌خواهد از همه چیز در این فصل استفاده کند تا شما را به سمت هدفش برای زندگیتان سوق دهد. به خود بگویید همان‌طورکه زمستان جای خود را به بهار می‌دهد، روزهای بهتری در پیش است. گذراندن روزهای دردناک، لذت‌بخش نیست، اما اگر در حین گذراندن آنها، بهترین ورژن از وجود خودتان باشید، به جایی که باید باشید خواهید رسید.

اگر زندگی حضرت یوسف (ع) را مطالعه کنید، جوانی را خواهید دید که در یک فصل رشد بود، اما ناگهان زمستانی او را با طوفان‌های پی‌درپی فرا گرفت. او به بردگی فروخته شد، سپس به دروغ، متهم به خیانت شد و سال‌ها عمرش در زندان سپری شد. می‌توان تصور کرد که شاید او احساس می‌کرد زندگی‌اش کاملا تاریک است، دقیقا مانند درختان، بوته‌ها، گل‌ها و علف‌ها در زمستان. اما حضرت یوسف (ع) از زمان خود در زندان خردمندانه استفاده کرد و در تمام آن فصل طولانی، وفاداری و استواری را در شخصیت خود حفظ کرد که این موضوع او را آماده کرد تا سرانجام عزیز مصر شود. حضرت یوسف از فصلی که تحت تسلط دیگری بود به فصلی رسید که در آن، خود حکومت می‌کرد.

وقت آن است که هر فصلی را که در آن هستید در آغوش بگیرید تا دریابید که این فصل برای شما چه چیزی دارد. فصل را هدر ندهید به هر شکل که می‌توانید از آن استفاده کنید. در زندگی خود تغییر ایجاد کنید، به جلو حرکت کنید و به رشد خود ادامه دهید. خداوند در زمان مناسب، شما را به فصل شکوفایی می‌رساند و شما به هر آنچه خداوند بخواهد تبدیل خواهید شد.

 

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.