ازدواج رو به مرگ: راهنمایی برای زوج‌هایی که به آن اهمیت می‌دهند

برگرفته از سایت articlesfactory

0 35

آیا ارتباط زناشویی شما در حال ضعیف شدن است و نمی‌دانید باید چکار کنید؟ اگر این‌طور است، پس با ما همراه شوید تا بتوانید راهکاری کارامد برای مشکل خود بیابید.

همه زوج‌ها ممکن است در طول زندگی خود، مشکلات مشخص و واضحی داشته باشند و این موضوع نه تنها تعجب‌آور نیست، بلکه رایج نیز می‌باشد. هر از گاهی دعوا و نزاع کردن در زندگی مشترک اشکالی ندارد، زیرا به این معناست که شما هنوز احساسات دارید. با این حال، اگر همیشه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید و بی‌تفاوتی نسبت به آن همچنان در حال افزایش است، احتمالا با ازدواج رو به مرگ سروکار دارید. آیا می‌دانید ازدواج رو به مرگ دقیقا به چه معناست؟ این مقاله علائم ازدواج رو به مرگ و راه‌های مقابله با آن‌را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ازدواج رو به مرگ چیست؟

آیا ابتدا از معشوق خود راضی بودید و سپس همه چیز شروع به تغییر کرد؟ این، وضعیتی کاملا رایج است، زیرا افراد نمی‌توانند همیشه رابطه یکسانی داشته باشند. زندگی مشترک، بالا و پایین‌های خاص خودش را دارد. اگر دوست ندارید مشکلات معمولی زندگی زناشویی را با مشکلات جدی‌تر اشتباه بگیرید، پس علائم ازدواج رو به مرگ را در زندگی خود بررسی کنید.

  1. عزت نفس پایین

اگر به خاطر شریک زندگی‌تان احساس بدی نسبت به خودتان دارید، باید این موضوع را با دقت بیشتری بررسی کنید. بدتر شدن عزت نفس، یکی از نشانه‌های اصلی ازدواج رو به مرگ است. وقتی احساس می‌کنید لیاقت شاد بودن را ندارید، خوب به نظر نمی‌رسید، و دستاوردها و تلاش‌های شما هیچ ارزشی ندارند، پس این رابطه را نمی‌توان به راحتی حل کرد. شما با ازدواجی مواجهید که هر روز در حال مرگ است.

  1. خیانت کردن

افراد موقع داشتن مشکلات و سوء‌تفاهم‌های زیاد، به دنبال حمایت خارج از رابطه می‌گردند. در این زمان ممکن است با خیانت عاطفی یا حتی خیانت فیزیکی مواجه شوید. همه چیز به ارزش‌ها و مرزهای اعتقادی شما بستگی دارد. به هر حال، اگر شما یا شریک زندگی‌تان شروع به برقراری ارتباط با شخص دیگری کرده باشید که اکنون چیزهای زیادی در مورد ازدواج شما و تمام مشکلات مربوط به آن می‌داند، پس ممکن است این نیز نشانه‌ای از ازدواج رو به مرگ باشد.

  1. عدم وجود تعارض

ممکن است در مراحل اولیه ازدواج رو به مرگ، متوجه این علامت شوید. درست است شما با هم زندگی می‌کنید اما دیگر به هم اهمیتی نمی‌دهید. در واقع، شما چیزی جز بی‌تفاوتی کامل احساس نمی‌کنید. در این حالت، هرچند شما می‌توانید همه‌ چیز را زودتر با شریک زندگی‌تان مطرح کنید، استدلال بیاورید، و تصمیم‌های خاصی بگیرید، اما در حال حاضر هیچ تمایلی برای سازش ندارید و در عوض تصمیم می‌گیرید به روش خود رفتار کنید و تا جایی که ممکن است از شریک زندگی خود دور شوید.

  1. کنترل شدید

داشتن یک رابطه سالم به معنای داشتن فضای شخصی کافی است. شما به یکدیگر اعتماد دارید و تمام گزینه‌ها را فراهم می‌کنید تا شریک زندگی‌تان با شما احساس راحتی کند. اما در حالت ازدواج رو به مرگ، شما متوجه کنترل کامل در تمام زمینه‌ها می‌شوید. شریک زندگی‌ شما ممکن است فیس‌بوک، اینستاگرام، و دیگر حساب‌‌های شما در شبکه‌های اجتماعی را چک کند تا ببیند با چه کسانی صحبت می‌کنید، در چه گروه‌هایی عضو هستید و موارد دیگری از این دست.

  1. شما فقط به خاطر بچه‌ها در رابطه باقی می‌مانید

یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید هیچ احساسی نسبت به همسرتان ندارید و تنها به خاطر بچه‌هاست که در کنار هم ماندید. این بسیار دردناک است، اما قرار نیست مراقب احساسات خود باشید، زیرا تنها خواسته شما، کاهش تاثیر منفی بر روی فرزندانتان است. در چنین شرایطی تصمیم می‌گیرید زندگی مشترک خود را حفظ کنید و به دنبال راهکارهایی می‌گردید که حداقل برای مدتی زندگی خانوادگی خود را کم استرس کنید.

چگونه می‌توانیم یک ازدواج رو به مرگ را احیاء کنیم؟

برخی افراد پس از تشخیص یک ازدواج رو به مرگ، به دنبال راهکاری برای نجات رابطه می‌گردند. جای تعجب هم نیست اگر دو نفر تمام تلاش خود را برای احیای رابطه انجام دهند. هیچ غیرممکنی در این زمینه وجود ندارد. در ادامه به چند نکته موثر برای اصلاح هر چه سریع‌تر یک ازدواج رو به مرگ اشاره می‌شود:

  1. یک گفت‌وگوی صمیمانه ترتیب دهید. این باید اولین کاری باشد که در یک ازدواج رو به مرگ انجام می‌شود. تا زمانی که مستقیما صحبت نکنید، نمی‌توانید با اطمینان بفهمید که شریک زندگی‌تان چه فکری می‌کند. صمیمانه رفتار کنید و از سرزنش بپرهیزید، زیرا این گفت‌وگو دارای تاثیری معکوس با آنچه انتظار داشتید، خواهد داشت. از جملاتی استفاده کنید که با “من” شروع می‌شود و نه با “تو”. به جای سرزنش کردن همسرتان به خاطر همه چیز، توجه خود را بر روی احساسات خودتان متمرکز کنید. از این گفت‌وگو به عنوان پلی برای رسیدن به سطح بهتری از نزدیکی با شریک زندگی‌تان استفاده کنید.
  2. اهداف مشخصی را تعیین کنید. در صورتی که همسرتان متوجه مشکلات کنونی شود و آماده غلبه بر آنها باشد، برای برای احیای ازدواج رو به مرگ، برنامه‌ریزی کنید. یکی از اهداف بالقوه شما ممکن است گذراندن زمانی بیشتر با هم باشد. اگر نمی‌توانید بچه‌ها را به شخص دیگری بسپارید، می‌توانید یک قرار شبانه با هم بگذارید (زمانی که بچه‌ها خوابند)، یا برای آخر هفته و بیرون رفتن کل اعضای خانواده برنامه‌ریزی کنید. نکته مهم در اینجا این است که باید شروع به خلق لحظات شاد جدید با یکدیگر کنید.
  3. به خاطرات خوبتان برگردید. هنگام خلق خاطرات جدید، یادآوری خاطرات قبلی مفید است. به یاد بیاورید که چگونه همه چیز بین شما شروع شد. شکی نیست که شما چیزهایی به هم گفتید، خندیدید و یکدیگر را در آغوش گرفتید. با سبک زندگی پرمشغله امروز، افراد اغلب فراموش می‌کنند که باید آتش رابطه را روشن نگه دارند. با این کار، ممکن است شما بتوانید رابطه خود را احیاء کنید و مجدد به ارزیابی زندگی خانوادگی خود بپردازید.
  4. به متخصص مراجعه کنید. اگر خواندن متون ازدواج رو به مرگ و یادآوری لحظات خوب، به شما کمک نمی‌کند تا اوضاع را به حالت عادی برگردانید، در این صورت مراجعه به یک متخصص می‌تواند کمک بیشتری به شما بکند. یک درمانگر حرفه‌ای به هر دوی شما گوش می‌دهد و یک استراتژی موثر برای نجات زندگی‌ مشترکتان ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

متاسفانه ازدواج رو به مرگ، پدیده‌ای است که بسیاری از زوج‌ها با آن مواجه هستند. جوانان این موضوع را در مدرسه و یا دانشگاه یاد نمی‌گیرند. بنابراین، هنگامی که با بدتر شدن رابطه‌ای که اخیرا بسیار خوب بوده مواجه شدید، و احساس به هم ریختگی کردید، علائم و راه‌های مقابله با این وضعیت را مطالعه کنید. مسلما تلاش متقابل و دوطرفه به شما کمک می‌کند تا زندگی زناشویی خود را از هر گزند و آسیبی نجات دهید.

 

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.