مثبت‌اندیشی در تعطیلات

نویسنده: جان ادیسون مترجم: گروه مترجمان پیشرفت

0 6,478

در سال 2005، شراکت تقریبا یک دهه‌ای پرایمریکا با سیتی‌گروپ به نقطه‌ای رسیده بود که ما دیگر با محیط آنها سازگار نبودیم. این ناسازگاری هم برای آنها و هم برای ما مشکل ایجاد می‌کرد. در حوالی کریسمس آن سال، اوضاع به حدی پیش رفت که مجبور شدیم با مدیر عامل آنها جلسه‌ای بگذاریم تا راه‌حلی برد-برد برای هر دو شرکت پیدا کنیم.

من مردی هستم که همیشه منتظر تعطیلاتم. صرف نظر از آنچه در اطرافم می‌گذرد، همیشه راهی برای لذت بردن از آنها پیدا می‌کنم. اما اگر بخواهم صادقانه بگویم، با آینده مالی بسیاری از مردم و تغییر ساختار اجتناب ناپذیر در برابر پرایمریکا، تعطیلات آن سال، استرس مضاعفی داشتم که در سال‌های قبل آن‌را تجربه نکرده بودم.

چگونه می‌توان وقتی همه چیز طاقت‌فرسا می‌شود، مثبت ماند؟

استرس و اضطراب ناشی از آماده شدن برای تعطیلات، همراه با فشارهای کاری، می‌تواند شگفت انگیزترین زمان سال را حتی برای راضی‌ترین افراد، به بدترین زمان تبدیل کند. من مستثنی نیستم. من به راحتی می‌توانستم اجازه دهم ذهنم غرق در تمام مشکلات و آینده مبهم شود و کل تعطیلات سال 2005 را در آشفتگی و پریشانی به سر برم، به جای اینکه از جشن و دورهمی‌های سال جدید لذت ببرم. اما ترجیح دادم این کار را نکنم. در عوض، از 3 استراتژی آسان برای مثبت ماندن استفاده کردم. مواردی که ممکن است زمانی که احساس می‌کنید تحت فشار تمام مسئولیت‌های تعطیلات خود هستید، برای شما مفید باشد.

  1. نگرش سپاسگزاری داشته باشید.

مطالعات نشان می‌دهد که ابراز قدردانی می‌تواند به بهبود خلق‌وخو، تعدیل پاسخ استرس و افزایش انگیزه شما کمک کند. همه این‌ها فقط با نگاه کردن به اطراف و شکرگزاری برای نعمت‌هایتان است.

من نگران بودم که آن سال چه اتفاقی برای شرکتمان می‌افتد. اما از ریک ویلیامز سپاسگزاری می‌کردم و خودم در راس پرایمریکا بودم، و می‌توانستیم با هم این مسئولیت را برای تضمین آینده مالی نیروهای فروشمان رهبری کنیم. می‌دانستم که من و او هر کاری در توان داریم، انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم از آن نیروها مراقبت می‌شود.

حتی اگر شغل‌تان به شما استرس وارد می‌کند، قدردان باشید که شغل دارید. بسیاری از مردم بدون داشتن شغل وارد تعطیلات می‌شوند. قدردان سلامتی خود باشید. ممکن است احساس خستگی کنید، اما سالم هستید و تعطیلات خود را به جای اینکه در بیمارستان بگذرانید، در خانه سپری می‌کنید. حتی اگر نتوانستید به همه برنامه‌های تعطیلات مرتبط با نزدیکان خود برسید، سپاسگزار باشید که می‌توانید کاری برای آنها انجام دهید و مانند هزاران نفری نباشید که نتوانستند کاری برای عزیزانشان انجام دهند. در این سال، چیزهای زیادی برای شکرگزاری دارید. دفعه بعد که دچار استرس و اضطراب شدید، نکات مثبت را به خاطر بسپارید.

  1. به خودتان رحم کنید.

ما عاشق هدیه دادن به دیگران در ابتدای سال نو هستیم. اما اهمیت هدیه دادن عاشقانه به خود را فراموش نکنید. شما یک نفر هستید، فکر نکنید می‌توانید تمام کارهایی را که در لیست کارهای بی‌پایان تعطیلات خود قرار دادید، به تنهایی انجام دهید. هنگامی که شروع به غرق شدن کردید، یک نفس بکشید. اگر مجبور باشید چند ساعت یا حتی یک روز را برای شارژ مجدد خود وقت بگذارید، این کار را انجام دهید؛ زیرا قرار نیست شرکت زیر سوال برود و یا حتی جشن تعطیلات شما لغو شود. ممکن است نتوانید به تمام مهمانی‌هایی که دعوت شده‌اید، بروید، اما اشکال ندارد، زیرا شما تمام تلاش خود را انجام دادید و باید خود را رها کنید.

  1. حضور داشته باشید.

شما نمی‌توانید گذشته را خنثی و یا آینده را کنترل کنید. آنچه شما می‌توانید کنترل کنید، این است که در حال حاضر چه اتفاقی می‌افتد و چگونه به آن واکنش نشان می‌دهید. من می‌توانستم کل تعطیلات سال 2005 را به دنبال نشانه‌هایی باشم که نشان می‌دادند، اوضاع در حال فروپاشی است و یا نگران آن باشم که در سال 2006 ممکن است پرایمریکا و نیروهای فروشمان با مشکل مواجه شوند. این کار اصلا برای من خوب نبود و همه اطرافیانم را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد. بنابراین، تنها چیزی که می‌توانستم نگرانش باشم این بود که در آن روز چه کاری باید انجام شود، دقیقا در آن روز و آن لحظه.

این تنها کاری است که شما می‌توانید انجام دهید. وقتی احساس می‌کنید که تمام خواسته‌های تعطیلات، شما را به 1000 جهت مختلف می‌کشاند، و تصوراتی از فرصت‌های از دست رفته، هدایای بسته‌بندی نشده، و صف‌های طولانی خرید در ذهن شما شروع به رقصیدن می‌کند، نفس عمیقی بکشید و از خود بپرسید که در این ساعت چه کاری باید انجام دهید. نه در یک ساعت یا روز بعد، بلکه در 60 دقیقه‌ای که در حال حاضر در حال انجام فعالیت هستید. پس در یک ساعت بعد دوباره این کار را انجام دهید. و آنقدر این کار را ادامه دهید تا لیست کارهایتان تمام شود.

امیدوارم بتوانید از تعطیلات خود لذت ببرید و به استفاده از این استراتژی‌ها برای مثبت ماندن پس از پایان تعطیلات نیز ادامه دهید. می‌توانید هر روز از آنها استفاده کنید تا به شما در عبور از روزهای سخت کمک کنند. تعطیلات بر شما و اطرافیانتان مبارک. امیدوارم همه شما تعطیلات مثبت، شاد و آرامی داشته باشید.

 

پاسخی بدهید

لطفاً دیدگاه‌های خود را به زبان فارسی بنویسید.
لطفاً در دیدگاه خود رعایت ادب و احترام را بفرمایید.
ایمیل شما منتشر نخواهد شد.